piątek, 12 lutego 2016

Na dobry początek parę słów o mnie ...

Znajomi rzadko zwracają się do mnie po imieniu, dlatego znany jestem także jako: „Kat”, „Sznupa”, „Radny”, czy „Jurgus”. Pseudonimy te wydają się absurdalne, aczkolwiek mają swoje uzasadnienie i ci, którzy przebywają ze mną znają ich historie. Są one w dużej mierze odpowiednikami mojej osobowości.

Kim jestem? 

Przede wszystkim szczęśliwym, podążającym za marzeniami trzydziestolatkiem. 
Z wykształcenia jestem prawnikiem, obecnie doktorantem w zakresie prawa na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Zawodowo realizuje się na stanowisku zastępcy burmistrza Śmigla. 

W maju 2012 roku, poszukując sposobu na życie i jednocześnie porzucając niezdrowe nawyki, rozpocząłem małe rewolucje. Postanowiłem biegać. Nie przypuszczałem, że zmiana ta na stałe wpisze się w mój życiowy harmonogram. Systematyczne treningi oraz determinacja, która wzrastała i wzrasta po dzień dzisiejszy, sprawiły, że jeszcze w tym samym roku, w listopadzie wystartowałem w kościańskim półmaratonie. Cały czas odczuwałem jednak pewien niedosyt. Doszedłem do wniosku, że bieganie po płaskim terenie zwyczajnie mnie nudzi. W ten sposób powstał pomysł realizowania mojej pasji w górach.

Każdego dnia staram podnosić sobie poprzeczkę, tak też pewnego dnia postanowiłem poza półmaratonami i maratonami spróbować swoich sił w biegach „ultra”. W związku z tym, w sierpniu ubiegłego roku wystartowałem w jednym z najtrudniejszych biegów w Polsce – Granią Tatr. Trasa, którą pokonałem liczyła ponad 71 kilometrów. Osiągnąłem sukces i mimo że na podium nie stanąłem, to uważam, że jestem zwycięzcą. Pokonałem bowiem wiele swoich słabości. Na metę dotarłem jako 40 zawodnik z 241 startujących i do dziś odczuwam radość z osiągniętego celu. 

Bieganie stało się częścią mnie. Uwielbiam w ten sposób spędzać swój wolny czas, nie potrafię stać w miejscu. Staram się także dzielić tą pasją z innymi. Od października 2014 roku pomagam w treningach biegaczom z TGV Clubu, przygotowując im plany. 

Jestem również pomysłodawcą „Biegów Powstańczych”, które odbywają się od stycznia 2016 roku we wszystkich gminach powiatu kościańskiego.

Od 2012 roku startowałem, m.in. w:

- ultramaratonach: Bieg Rzeźnika 80km (2014, 2015), Bieg Siedmiu Dolin - Krynica 66km (2014), Bieg ultra Granią Tatr 72 km (2015), Ultramaraton Bieszczadzki 52km (2015), Gwint Ultra Cross (2014, 2015),


- maratonach: Cracovia Maraton (2013), Poznań Maraton (2013), Orlen Warsaw Maraton (2014),


- półmaratonach: Wielka Pętla Izerska 21 km (2013, 2014, 2015), Kościański Półmaraton (2012, 2013, 2014, 2015), Poznań Półmaraton (2013, 2014, 2015), Bieg Lwa Tarnowo Podgórne (2013,2014, 2015).


Posiadanie pasji jest czymś ważnym, dlatego zachęcam każdego do jej odnajdowania! 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz