środa, 5 maja 2021

Weź się za siebie!

 Garść motywacji do porannej kawy :)

✅ Nie ma rzeczy niemożliwych, jak chce się coś zmienić w życiu, wszystko jest możliwe.
➡️ Opuszczając mury liceum i rzucając się w wir prawniczych książek zamieniłem koszykówkę i zamiłowanie do sportu na miłość do czterokołowca i parkowania jak najbliżej drzwi pomieszczenia, w którym miałem się znaleźć. Dla mnie było to całkiem normlane i nawet przyjemne… Do czasu.
➡️ Pewnego dnia podczas tańca poczułem dyskomfort – zalany potem nie byłem w stanie dorównać kroku partnerce. Nie miałem ochoty na nic, ba – nie miałem sił.
➡️ Stanąłem przed lustrem i wszedłem na wagę – zamiast szczupłego, zdrowego, wysportowanego chłopa zobaczyłem krąglutkiego, zaniedbanego 1️⃣0️⃣7️⃣ - kilogramowego micha. Wały tłuszczu prześladują mnie po nocach do dziś.
✅ ❌Przede mną były dwie ścieżki – jedna wygodna, zmierzająca czterokołowcem do utraty zdrowia, bo tak otyłość = utrata zdrowia i druga trudniejsza, zapewniająca mi lepsze samopoczucie i pozbycie się poczucia wstydu m.in. podczas tańczonych imprez.
✅ Lubię wyzwania zatem wybrałem drugą ścieżkę: w maju 2012 roku rozpocząłem rewolucję. Postanowiłem 🏃 biegać. Nie przypuszczałem, że zmiana ta na stałe wpisze się w mój życiowy harmonogram.
✅Systematyczne treningi oraz determinacja, która wzrastała i wzrasta po dzień dzisiejszy, sprawiły, że jeszcze w tym samym roku, w listopadzie wystartowałem w kościańskim półmaratonie. Odczuwając niedosyt doszedłem do wniosku, że bieganie po płaskim terenie zwyczajnie mnie nudzi. W ten sposób powstał pomysł realizowania mojej pasji w górach oraz zdobycia wiedzy sportowej, ale o tym już wiecie.
✅Ponadto od kilku lat jestem trenerem w TGV Club i trenerem biegania, gdzie motywuje osoby do aktywnego trybu życia. Zmiany zaszły także na moim talerzu – stanowczo więcej na nim warzyw i owoców każdego dnia 🥕 🍅 🍏
⁉️Jaki osiągnąłem efekt? - mogę przetańczyć całą noc, bowiem z 107-kilogramowego chłopa, zostało zaledwie 7️⃣7️⃣ kilogramów.
📛Podsumowując, zamieszczę kilka faktów:
‼️Otyłość spowodowana naszym zaniedbaniem o nasze ciało jest NIEBEZPIECZNA, a czasem ZABÓJCZA dla zdrowia‼️
➡️ Istotą nadwagi i otyłości jest nadmiar tkanki tłuszczowej. Powoduje go dodatni bilans energetyczny, polegający na dostarczaniu organizmowi zbyt dużej ilości energii (w posiłkach) w stosunku do indywidualnego zapotrzebowania i zbyt małe zużycie tej energii (brak ruchu).
Taka niewinna otyłość może spowodować:
▪️ wzrost ciśnienia tętniczego,
▪️ zaburzenia lipidowe i miażdżycę,
▪️ aktywowanie stanów zapalnych,
▪️ zwiększoną aktywność zakrzepową,
▪️zaburzenia gospodarki węglowodanowej i cukrzycę typu 2.
▪️ nowotwory takie jak: rak jelita grubego, rak pęcherzyka żółciowego, rak jajnika, rak macicy, rak sutka, rak gruczołu krokowego.
Warto ryzykować⁉️
✅ Nie warto siebie oszukiwać. Tak drastyczna zmiana nie jest łatwa, ale też nie jest niemożliwa. Spójrzcie na mnie, wyrzuciłem z siebie 3️⃣0️⃣ kilogramów. I wiecie co⁉️ Nie tęsknię do nich.
✅ Zatem, jeśli chcesz coś zmienić, nie marnuj czasu i rusz cztery litery‼️ Nie jutro, nie od poniedziałku, a od dziś! Nie musisz od razu biegać – idź na spacer, wsiądź na rower, po prostu odejdź od siedziska i telewizora i schowaj słodycze, one wcale nie są niezbędne‼️

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz